Zcela jistě nic nového pod sluncem, ale proč nevyužít pár známých a osvědčených tipů při prodeji nemovitosti? Mnohdy jde spíše o to zamyslet se nad tím, co by při hledání nemovitosti na první pohled zaujalo či naopak odradilo i vás.
Vaši nemovitost vizuálně pěkně připravte, důkladně ukliďte (zejména kuchyň a koupelnu), odstraňte drobné, oku nelahodící závady, není nutné se pouštět do rozsáhlých rekonstrukcí, které se vám nemusí ve výsledné ceně vrátit. Raději zvažte výmalbu, vyklizení starého nábytku, případně homestaging.
Správně nastavená nabídková cena vaší nemovitosti rozhoduje o tom, jak dlouho budete nemovitost prodávat. Samozřejmě by byla škoda prodávat nemovitost "pod cenou" a připravit se o možný příjem, na druhou stranu problémem častějším je cena příliš vysoká. Nemovitosti jsou pro kupující nejatraktivnější v době, kdy vstupují na trh. Není nic horšího, než když je nemovitost dlouho v nabídce a čas od času se její cena sníží.
Vodítkem vám mohou být srovnatelné nemovitosti v inzerci, ovšem může se stát, že v danou chvíli je jich zde málo a mnohdy za velmi rozdílné ceny.
Dále máte možnost využít cenových map v dané lokalitě a to ve volně přístupných verzích nebo placené na https://www.cenovamapa.org
Vaši nemovitost chcete prezentovat těmi nejúčinnějšími prostředky tak, aby všichni věděli, že ji prodáváte. Dejte si záležet na kvalitních fotografiích - foťte nejlépe ve slunečném dni, v dopoledních nebo časných odpoledních hodinách, kdy okny prostupuje nejvíc denního světla. Snímek by měl obsáhnout co největší záběr daného prostoru, pokud je to možné, ideálně s kvalitním širokoúhlým objektivem.
Hlavní fotografie by měla snímat nejzajímavější část interiéru – vyhněte se detailním fotografiím rohu stolu, skříně apod. Pokuste se, aby fotografie měly logickou posloupnost a obsáhly celý interiér, snímek celé budovy a jistě nebude od věci zachytit i výhled a okolí. Nezvýrazňujte novou kuchyňskou linku, která např. nebude součástí prodeje, vyhnete se zbytečným nedorozuměním.
Videoprohlídka nemovitosti je nový způsob, jak atraktivní a moderní formou propagovat vaši nemovitost na trhu.
Dokáže nemovitost lépe představit, je mnohem přehlednější, ale to hlavní je, že dokáže zachytit atmosféru místa i okolí. Kvalitní videoprohlídka umí pracovat s emocemi, vždyť zájemce o vaši nemovitost mnohdy kupuje místo, ve kterém se chce cítit dobře, což fotografie neumí tak "živě" předat.
Pokud budete chtít, rádi vám nejen s těmito tipy pomůžeme, tým realitní kanceláře Brno - Unicareal s.r.o.
Autorem článku je Valerie Magić, jednatelka společnosti Unicareal s.r.o.
19.6.2017Sdílejte na FB nebo Twitteru: